Invidia

Particip la concursul initiat de Chic-Elite.ro.

“Nu cred ca fericirea sau nenorocirea sunt comparabile. M-am ferit mereu sa precizez care a fost „cel mai” fericit sau nu moment. Pur si simplu, le-am trait pe toate, asa cum au venit, asa cum m-am priceput mai bine. De aceea nu pot alege unul pe care sa il situez pe aceasta axa a calitatii experientei. De fapt, nu pot alege niciunul in particular, ci va voi vorbi despre un model comportamental. Este vorba de experiente neplacute din care sper ca, pana la urma, sa invat ceva. Daca nu, nu-i nimic, stiu ca lectia se va repeta. Insa mult mai dur.

Printre defectele mele se numara si invidia. O spun public pentru ca imi displace profund si acesta este unul dintre modurile in care vreau sa scap de ea. Sa o transform in… admiratie. Invidiez oamenii (care par) fericiti, cuplurile (despre care eu cred ca sunt) fericte, oamenii cu o situatie materiala buna, pe cei cu o situatie sufleteasca buna… si lista poate continua. Mi-am dat seama nu numai ca ii invidiez, dar imi sunt si nesuferiti. De fapt, izvorul primordial al invidiei este lipsa. Nu neaparat lipsa fiecarui lucru pe care eu il invidiez la altii, ci lipsa unuia singur, mai mare si mai important decat tot si in a carui prezenta, eu as fi un om mai bun.”

Citeste continuarea pe pagina concursului de aici.

Leave a Reply

